Wednesday, 14 November 2007

Maklumat Penghantaran

Pasal Penghantaran
Barang2 besar mmg kena hantar ngan cargo cam rim,bumper, bonet dll. Cargo plak mmg mahal kalau makin banyak barang makin mahal caj cargo. Paling murah RM1k pastu sampai dalam masa sebulan. Sebab tu aku tak nak sangat jual barang2 besar ni tp ramai plak yg nak barang2 besau nih maka arakian kisahnya aku citer kat sini tak larat aku nak citer sorang2.

Alkisahnya barang2 kecik aku leh hantar ngan dhl ker pos berdaftar ker cepat , tak sampai seminggu brg dah tercongok kat depan rumah.

Pembayaran
Aku mmg tak stock barang banyak pasal kena jimat duit nanti kempunan aku kat sini dah ler kat sini takder kedai jual nasik lemak...hampes betul ler jepun nih. Jadi aku dapat duit baru aku stock pastu hantar terusss. Utk itu aku cuma terima bayaran dari e-gold atapun moneybookers.

akaun e-gold: http://4519942.e-gold.com/
kalau tak der akaun e-gold daftar free kat sini: http://www.e-gold.com/e-gold.asp?cid=4519942
moneybookers kalau takder akaun lagi daftar kat sini:
https://www.moneybookers.com/app/?rid=3663971

Notes:
1. Aku takder bengkel di Msia atau kedai kat Malaysia. Barang2 aku stock kat rumah aku kat jepun nih. Cuma half-cut tu aku tak letak dalam rumah aku yg dah sedia sempit nih.
Jadi kalau nak barang cakap jer barang2 aper aku leh kasi pilihan yg ada pastu pilih and then cakap nak yg mana satu then aku bgtau harga lepas tu kalau setuju hantar duit kat aku pakai e-gold takpun moneybookers baru aku hantar barang.

2. Aku mmg jual barang second-hand pasal murah dan aku leh jual murah. Aku mmg tak ambik untung banyak lgpun tuhan tak suka org tamak, sempit pintu rezeki. Lagipun nak berniaga ni takleh tamak nanti rugi. Harga boleh nego no worries mate. Aku kan carikkan barang yg semurah-murah mungkin psl second-hand. Kalau barang baru tu mmg mahal. Tapi tak ler semahal kat malaysia.

3. Kalau takder soalan yg kurang privacy atau kurang merbahaya leh tanya aku ngan bagi comment kat bawah topik nih.



No comments: